Eftermiddag

Idag har det gått för fullt hela dagen.. Upp imorse och Fixade mat till alla hästar och tog ut. Började med att släppa ut uppe i stall 2 under tiden dom andra åt sin frukost. När jag hade släppt ut där så åkte jag hem för att fixa hästarna här, på med täcken och bort till den enda riktiga hagen i hela trane.
Min häst ska inte gå och trampa sönder sig på frusna ler kucklor..

När dom kommit ut så fick jag gå hem igen och hämta varmvatten och hö och bära dit, hagen är en bit bort så det var rätt tungt med vatten hinken innan jag kom dit då :) Allt var stelfruset imorse.
Väl klart så fick jag ta 2 st 1,5 liters flaskor fulla i kok hett vatten och bege mig tillbaka till stall 2för att hänga dessa på vatten kranen så den skulle tina upp så jag fick vatten till hagen. Sen fick jag ta en hink och börja bära.
Ungefär så bar jag 120 liter vatten ner till karet så dom skulle ha..

Ikväll åker vatten slangarna in så dom tinar upp så det går att använda dom VARENDAmorgon när vattnet ska fyllas..

                                                          Lite annat jag gjort idag!!
Serena har fått sig en lite runda idag, väldigt sakta och harmoniskt gick det idag, inte slita ut sig för mycket, utan bara känna så allt var okey efter senaste jobbet hon gick, det verkar bra....
Vägen är nu perfekt att träna på.. Ett fint islager över hela vägen och lite snö på det :) Broddarna borrar ner sig kanon fint och det blir fint att köra på. Is är det bästa underlaget tycker jag..

Sen fick jag bära ner en varmvatten beredare från övervåningen ( Ensam ) tur att vissa har lite fart ed sig när man ska arbeta under dagarna :))



Så såg den ut då..
Nu ska jag se om inte det går att koppla in den där vi duschar hästarna så vi får varmvatten där :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0