R.I.P

Den här dagen vart verkligen inte som jag ville.. Jag började jobba kl 08.45, skulle egentligen jobbat till 15.30. Men av en ren slump när jag satt där i kassan så kände jag att något sa mig att jag bör gå och kolla min telefon. Sagt och gjort så gick jag iväg för att göra det.. Känslan hade betydelse denna gången. Hade fått ett medelande från min storebror att våran Farmor gått bort :((
Jag orkade inte jobba längre så jag gick och sa till att jag åker hem nu..

R.I.P



Härmed tänder jag ett ljus för min kära Farmor som nu längre inte finns här på jorden.
Du ska veta att jag älskar dig oerhört mycket och det kommer jag alltid att göra. Det känns väldigt jobbigt att jag inte har haft tid och möjlighet att hälsa på dig oftare, är iaf riktigt glad för att du hann träffa min son innan du gick bort. Hoppas du tyckte om han. Detta besked kom som en chock för mig och det kändes som ett hugg rakt i hjärtat, tårarna rann nerför kinden hela vägen ut från jobbet och hela kör streckan hem.
I skrivandets stund så rinner tårarna och jag mår väldig dåligt över det här. Skulle bara vilja sätta mig i bilen och köra så fort jag orkar upp till mangskog och se ditt hus och gå in där och kolla mig omkring..
Saknar både dig och stället där i Mangskog.
Hoppas du sitter ihop med din Mamma och din son nu där uppe och har det hur bra som helst. Det är du värd efter alla år här nere med slit och släp år in och år ut..

Vi ses Farmor, jag kommer efter <3<3

Kommentarer
Postat av: Dedde

ucha vad hemsk! Kan inte säga hur det känns, för vi alla har olika känslor, men vet Hur det är att förlora en nära person. förlorade min mormor 2006 och jag bearbetade aldrig sorgen riktigt då pratade inte ur känslorna jag hade för någon..Så vet hur det är. Det bästa du kan göra är nog att vara med Jenny och din familj och när du inte orkar så gå ut till hästarna o prata med dom, tro mig dom lyssnar mycket bra fast vi inte tror det! tänker på er!

2011-12-16 @ 19:28:10
URL: http://deddejonsson.blogg.se/
Postat av: Mamma

Gråt inte vid min grav.

Jag finns inte där

Jag finns i solens spegelblänk på fjorden.

Jag finns i vindens lek över sädesfälten.Och när Du en tidig morgon

väcks av fåglars kvitter

är det min röst Du hör.

Så gråt inte vid min grav.

Jag är inte död.

Jag har bara gett mig av.

2011-12-16 @ 20:11:52
Postat av: Jenny

Älskling... Var bra att jag och barnen fick träffa henne en gång iaf! Snart kommer jag hem till dig. Älskar dig

2011-12-16 @ 20:49:36
Postat av: Freddy

Tråkigt, men det sker sånt här i livet tyvärr, bra att hon fick träffa din son ialla fall!

2011-12-17 @ 00:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0