Serenas Kval!!

Tidigt imorse ( 05.15 ) ringde klockan, då var det dags att gå upp och börja dagen.. Började med att fodra hästarna så dom skulle ha att äta en stund.. Sen efter det började jag byta däck på hästtransporten till vinterdäck, hade ingen lust att köra till Färjestad med sommardäck, och hade inte jag gjort det så hade väl däcken blivit bytta någon gång 2013..
Iaf så gjorde jag det sen drog jag vidare upp till stall 2 och fodrade där.. Hem tillbaka igen och satte på kaffe så det skulle finnas varmt att dricka.. Då var det fortfarande lungt och tyst i huset :)) Då hämtade jag upp Sebastian så vi lekte lite en stund tills alla var vakna :)

Upp till stall 2 igen och släppte ut och gjorde klart allt för ikväll så det bara skulle vara att ta in.

                                                             Kvalet!!

Serena värmde väldigt bra idag, kändes pigg och fin i travet.. Även provstart efter defileringen kändes bra. Hon gick iväg fint och låg bra på bettet..
Däremot när starten gick så var det något annat. Första varvet gick hon bra, sen vid mållinjen kom det.... Galopp. Sen efter galoppen så fick jag ingen ordning på henne, hon var seg och dryg och tänkte inte springa fortare än hon själv ville, över upploppet sen så var det helt hopplöst, oren till tusen och jag fick ta upp henne mer och mer för att inte hon skulle gå över i galopp och bli diskad.. Tiden vart 1.36 med galoppen och det bistra upploppet.. Hade allt gått som jag trodde så hade hon nog iaf varit i närheten utav 1.28 som var tiden hon skulle springa..

Väl av banan så fick jag se att hon stod väldigt snett med ena bakfoten :S Då hade en av brodden slagits ur så hon hade bara 1 brodd fram i tån, inte undra på att hon sprang orent, kommer kolla upp henne för att va säker på att inget skadade henne av detta.. Sen hade hon även fast bomull i öronen så utan den och krånglet hade hon varit godkänd..

Bilder:



Ja... Serena fjantar sig som vanligt och tänker INTE gå på.. Jag vann den kampen.









Här värmer hon då iaf..
Och det gjorde hon kanon bra.

Imorgon nu ska jag köpa nya skor för att ena vinterskon är ju förstörd efter denna dagen så jag får inte i någon ny brodd i det hålet.
Nu blir det guld skor under vintern. Trött på järnskorna nu som funkar i 3 dagar sen är dom skrot.. Så imorgon ska jag slå på nya skor på Serena och Donnie så båda har riktiga skor på sig så inget hindrar min träning mer nu..

Kommentarer
Postat av: Dedde

bara bita i hop. bättre lycka nästa gång! trav är trav tyvärr kommer de en dålig tid i detta med.. men lill tjejen är iaf bra snygg, passade riktigt bra i vitt :)

2011-12-16 @ 09:20:23
URL: http://deddejonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0