Snabbjobben

Varit in till banan på snabbjobb idag.. Serena och Frilla var det som åkte in. Testade boots idag på serena. I första sväng kände jag hur hästen tappa rytmen och var på väg att rulla över i galopp, jag slängde ett öga ner mot fötterna på henne och såg en boots som var påväg av, i samma veva jag såg det så flög bootsen all världens väg :)) Då tappa hon travet och hoppa.. När hon hitta travet igen sprang hon på riktigt bra och sprang sista tusen på 1,32.. Så hon sprang en totaltid ensam idag som är bättre än den hon fick i kvalet iaf, det är jag nöjd med. Nu måste jag bara hitta varför hon håller på med galopper hela tiden :S Inte det lättaste.. Det snabbaste hon var nere i idag under sitt snabbjobb var 1,24 tid. Det är 4 sek under hennes nuvarande kvaltid. Men nu tänker jag inte kvala henne iår utan hon kommer få kvala på 1,25 tid då :) Men nu är inte det farten helt främmande för henne då eftersom hon var nere i det idag :)

Frilla var med och sprang bakom oss också, men Jenny valde att bara köra ett varv med henne. Sen gick hon ut igen och körde bortre lång och över upploppet i ett ruskigt tempo. Hästen var nere och travade i 1,23 tider över upploppet och det är ju riktigt riktigt bra av ett kallblod under sadel iaf. Så nu får vi se vad framtiden utvisar med henne då..

Väl hemma så skyndade jag mig ut och körde Donnie med. Hon känns bättre och bättre hela tiden faktiskt. Ligger kanon fint på bettet och är pigg och fräsch hela tiden.. Idag däremot när vi kom på rakstreckan så var det en soptunna som hade vält som Donnie fick se. Då tvärnitar hon och slänger sig ner i diket så hon börja sjunka i leran, då lägger hon sig ner i diket istället och ligger kvar där. Så jag får ringa efter Jenny så vi får hjälpas åt att få upp henne :) Som tur är så var hon väldigt snäll och lugn så det gick utan värre besvär att få upp henne igen och få ut henne på vägen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0