Onsdagens provlopp

Igår ( ONsdag) var vi iväg till banan på provlopp med Linde Ricka. Springspår igen. Hon sprang iväg bra från start denna gången och hamnade rygg ledaren, dom bakom var snabbt ikapp henne och utvändigt henne. Då började hon krångla för mig in i första sväng, väldigt ivrig och var på väg att skena och sparka. Men med lite trix och fix med tömmar så fick jag henne igenom svängen och ut på bortre så dom gick om henne, då lugna hon ner sig lite och travade sen på kanon.
Hon gick 1,41,7 ca sista tusen och totalt då så landar hon på 1,45 ca. Det är snabbare än hon någonsin har gått tidigare så jag är nöjd :)
När vi skulle åka hem sen var det värre, då ville hon inte gå på :) Efter ca 30 min krångel så kommer några äldre karlar dit med ett rep som vi drog runt häcken på henne och framåt som vi drog i så hästen gick på till slut :)) Tack till alla er :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0