Engsättra Rick

Idag bar det av mot Färjestad för att kvala Sättra. Vi rullade in och fick våran boxplats i A stallet. Vi hade planerat att värma henne ca 16.45 då, 1 timme före start.. Klockan gick och gick och ingen Dagfinn kom, då vart jag lite nervig men till sist kom han :)
Ut och värmde några varv iaf sen så kom han av, ställde lite frågor och konstaterade snatt att det inte fanns så mkt fart i henne ;) Jag visste ju att jag kört henne ensam på Årjängsbanan i 40 tempo vissa partier så jag var ganska säker på att hon skulle fixa det.

Ut till start och det blir startgalopp och hon tappar säkert 20 meter på sin kvalkompis, ställer sig i trav igen och knagglar iväg lite orent ( lite instabil första biten även i snabbjobb hemma ) men reparerar fint och kommer ikapp kompisen och springer om och klarar kvalet på tiden 1,53,6 med galopp.. Vi är mkt nöjda över hästens insats.

Detta betyder 10 000 till hästens uppfödare Rickard Berglund och 5 000 till hästens ägare :))

Grattis min älskling Jenny och hennes häst Engsättra :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0