Fredag kväll

Härligt nu att slutat jobbet och sitta hemma och slappna av och ta en öl och ta det lugnt :)
Snart ska jag dra ut och ta in min häst och göra klart åt henne så hon får det hon behöver och sen blir det in igen och ta ett par bira till :)

Imorgon bitti får jag gå upp tidigt som bara synden. Ska hinna fodra hästen och träna henne och sen lägga om såret och släppa ut henne innan jag sätter på transporten och vänder bilen mot Örebro.

Vi ska lämna hem Linde Ricka imorgon tyvärr. Men nu har vi hållt på med henne såpass länge och hon har inte blivit speciellt mycket bättre, inte så att man ska överväga att behålla henne iaf. Ska vi komma någonstans så måste vi byta ut lite hästar och prioritera dom som funkar bra och tränar på..

Det var det det.

Vad det gäller träningen på Blackie så är det väl dags att uppdatera lite om det för det har jag inte gjort på ett tag.. Hon tränar på och känns kanon fin i travet nu, inte massa fjanteri som det brukar vara utan hon koncentrerar sig på det hon ska. Hon gick intervaller igår med henne och det gick kanon bra. Hon kämpar och sliter när hon springer så det märks att det är kämpa glöd i hästen. Så till veckan nu ska jag ta henne ett steg längre, då blir det banan och köra där för att se vilken tid hon ligger på så man kan börja planera lite för hennes del :)

Bilder: Kommer senare så håll er inne här med jämna mellanrum under kvällen så kommer det bilder.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Spännande. Blackie verkar vara den som är närmast start för tillfället.

2011-11-04 @ 19:31:05
URL: http://caspadia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0