Mycket gjort idag

Dagen började med det vanliga. Fodra, släppa ut. Sen var det packning för snabbjobb..
På dagens schema för banan stod det Donnie och Serena. Serena hade dåligt med skor så hon fick test köras inne på banan då istället för hemma. Mkt bättre underlag om man säger så :)

Donnie har skärpt till sig otroligt sen senast hon var på banan. Idag sprang hon på bra och det fanns hela tiden lite tryck i tömmarna nu.. Duktig tjej.

Serena sprang på bra, lite ringrostig och nyfiken på det som var runt banan men med det vädret vi hade och att hon fick springa i långvagn så var hon helt okey.. Nöjd med det.

Väl hemma så kom hovslagaren och skodde om Serena åt mig så nu har hon nya skor och korta och fina hovar..

Bilder från snabbjobbet.



Där står mina 2 hästar då.. Till vänster har vi Serena Rick och till Höger är det Donellie V.M.
Båda 2 år gammla



Serena står och kikar ut över stallbacken



Älskade Serena <3



Såhär ser det ut när man har hästar och barn :)) Full fart med att få hästen klar och bredvid där sitter min älskade son och kollar på och sjunger glatt för Donnie under tiden :)



Donnie värmer. Ser inte riktigt ut som jag skulle önska i travet men det sätter sig allt bara jag är klar med henne :) Hon går åt rätt håll iaf men med den uppväxt hon verkar haft så ska jag inte begära för mycket, en hel del har gått åt det bättre för henne sen hon kom till mig.



Där tar vi några rätvarv, som sagt så kändes hon mycket finare nu än senast hon var in till banan. Och det är ju bra det iaf..





Serena hade lite svårigheter med att stå still, grävde hela tiden och härjade omkring.



Strax klart för träning.. Som ni ser på mina kläder så var banan en aningens kladdig



Serena värmer :)



Och där bär det av. Har en del som ska förbättras på henne men det kommer gå som en klocka, nyligen kommit så jag har inte riktigt kommit underfund med vad som funkar bäst för hennes del men det ska jag ta reda på snarast :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0