Örebro turen

Idag på förmiddagen vid 11 draget efter att jag tränat Donnie så drog vi iväg mot Örebro för att lämna hem Linde ricka.. Åkte till Sättrans Stuteri där hon bor då, alltid lika trevligt att komma dit. Vi skickade ut henne i en hage där bland andra och det var det roligaste jag sett på länge :) Springande för livet kommer Linde Ricka efter någon minut redan, hack i häl på henne kommer det 10 andra hästar som jagar henne så mkt dom orkar HAHAHA. Det var så kul med tanke på att man vet vad lat Ricka är så man kan ju undra vad hon tänkte i springandets stund haha.. " Snälla jaga mig inte, orkar inte springa mer" :D Efter ett tag råka hon få syn på en rundbal som stod där ute i hagen så då sneddade hon av rakt över hagen och fram till den och ner med huvudet.... Sen såg vi inte ansiktet på henne mer hahah :D

Vad vi däremot inte visste när vi åkte var att vi skulle få med ännu ett nyförvärv hem som också bara är 2 år precis som min :) Rickard ( ägare till sättrans stuteri ) kunde bara inte låta bli att övertala oss att ta med henne hem :) Han hade fler som vi fick ta med om vi ville men med brist på plats för tillfället så går det inte :) Men intresserad är jag såklart :) Får se vad framtiden utvisar :D

Sen åt vi på en reasturang på vägen hem, kycklingbröst och potatisklyftor i svampsås fick det bli :) Till detta vart det såklart en lätt öl :) Hela 2,1 % låg den på :P INte värst full efter den rätten..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0