Snabbjobb 15 November

tidigt imorse när vi gick upp så drog Jenny och fixade Stall 1 och jag drog iväg till Stall 2.
För att klargöra lite bättre så i stall 1 finns Caspadia, Blackie och Engsättra. I stall 2 befinner sig G.G.Frilla samt min egen Donnie :))
Dom åt sen drog dom ut i sina hagar.. Alla utom Frilla och Blackie för dom skulle vi lasta in i transporten och dra till banan med på morgon i väntan på hovslagaren som uteblev pga magsjuka..

Bilder från banan med beskrivning under..



Vi började med Frilla då idag för att man skulle ha några krafter kvar i armarna så som hon drar. Men idag drog hon dock inte så mycket tyckte jag i värmningen.. Crescendo och bomull gjorde susen.



Jenny stod vid måldomartornet idag och tog bilder och klockade hästarna.. Mycket fina bilder idag..



JA det var väl allt från värmningen då. Där var hon fin i travet och inte låg hon på som hon brukar heller så jag hade fina forhoppningar om hennes jobb idag.



Fick se nu att detta är enda bilden från själva snabbjobbet, resten vart film och det misstänker jag att ni får på Jennys blogg för man måste ladda upp filmerna på Youtube för att sen ladda vidare till bloggen och det orkar inte jag göra :))

Iaf så sprang hon på bra mestadels.. Bitvis så fick jag statistik på att hon var nere i 1,31 tempo. Hon blir ju som vanligt lite oren på bortre långsidan och tror att hon ska vända där delvis? Undrar varför, och undrar även hur man avvänjer det så om någon vet så kommentera gärna och skriv det..

                                                Blackie!



Här står hon och väntar på sin tur :)



Här har vi precis kommit in i gångarten trav då för det hade hon lite problem med att förstå vad det var när jag precis kommit in på banan med henne idag.. Jag valde ju att sätta på henne sulky då på banan för första gången idag tydligen, ( Kanske bara sen hon kom hit,, osäker ) iaf så kände jag redan när ja satte mig i sulkyn och kom ut på stallbacken vid travet att hon inte var som hon brukar vara, men tänkte inte mer på detta utan begav mig mot banan ( Dock med tankarna i bakhuvuet ) direkt jag kom in på banan så började hon med väldigt små och trippande steg och nöp med svansen. Och därmed satte hon igång, ett ordentligt lyft med baken så jag såg hennes skor precis framför huvudet, och tänkte att nu jävlar smäller det ordentligt, men det gick bra hon slog aldrig.. Hoppar till en gång till men gick bra igen då, nästa vända så stegrar hon sig så jag ser himlen istället :) Men jag behöll lugnet och pratade med henne under tiden och försökte hjälpa henne med tömmarna så inte det skulle dra allt för mycket i henne men ändå hålla henne så hon kände att jag hade taget kvar.. Och det resluterade ju i att hon lugnade ner sig och kunde tänka sig att samarbeta igen :)) Så vi värmde klart :)



Här är snabbjobbet. Dock bara en bild även här och resten på film.. Hon var som snabbast nere i 1,30 och sprang idag, till skillnad från förra när hon bara fixade 1,35. Dessa tider är dock inga totaltider utan tider som vi kan plocka fram med hjälp utav ett program vi använder oss av som läser av hur långt hästarna springer och med vilken hastighet beräknat i minuter per kilometer.. Alltså kilometertider som används inom travet.. Alltså kan vi summera att hon är rappare nu än för en vecka sedan. BRA.
Förövrigt så skötte hon sig bra, bröt lite grann på bortre lång även denna så jag ska testa lite annat ett par gånger nu för att se hur hon reagerar.. Kvalar alldeles strax hon :)






Kommentarer
Postat av: Dedde

Alltså nu måste jag skriva igen haha!

Blackie har jag alltid tyckt varit någon speciellt med så länge jag har följt Jennys blogg, jag vet inte varför, men kände att jag måste skriva de, kanske är bara för att jag blir förtjust i hästar som är lite "speciella".. håller tummarna för er med era hästar,!

2011-11-15 @ 21:57:14
URL: http://deddejonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0