Veterinär besök !

Idag när klockan slog 13.00 så ringde Jenny och talade om att Donnie hade smitit ur sin hage. Skit också tänkte jag, sen berätta hon att hon slagit sig på knät fram då tänkte jag ännu mera skit sen.. Jobbade till 14 så det var inte bara att dra hem heller..

Men väl jag sluta så drog jag så fort jag orka hem och ringde efter veterinärer hela vägen men motagningen var så dålig så det bröt hela tiden. När jag kom hem hade Jenny frågat Khalil om han kunde komma och det skulle han göra :)

Han kom ut och jag tog ut Donnie ur boxen så han fick se. Gick ej att sy det där så han gav henne lugnande och gjorde rent så gott det gick. Sen vart han tvungen att klippa bort lite av huden som blivit uppriven och då gjorde det ont på henne kan ja lova.. Men han fixade till det så det ser rätt bra ut ändå. Sen linda vi om med bandage och en steril kompress under där :) Så nu fick hon antibiotika i 6 dagar som jag ska ge henne också gav han stelkramp samtidigt..

Hoppas det läker ut någorlunda fort så inte det blir besvärligt så jätte länge för henne..

Bilder :



Såhär såg det ut när Jenny tog första bilden





Sen när veterinären kommit så såg det ut som på bilderna under.



Hon fick lugnande så jag fick stå och hålla henne och prata med henne.



Hon står lite vingligt kan jag tala om. Kollar man bakbenet så ser man att hon är fullare än hon behärskar





Bilderna över visar hur det såg ut när han gjort klart.. Nu går hon lindad så det ska läka bra och som sagt antibiotika 6 dagar.. Hon är inte halt eller svullen något alls utan är detta såret som hon har bara..

Vill tacka veterinären Khalil som kunde komma ut med så kort varsel och kolla på henne och hjälpa till..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0