Provloppet

I onsdags när jag var på jobbet så var Jenny ute och förberedde inför provlopp. Hovslagaren var där och skodde några av hästarna. När det var klart så lastade dom in Linde Ricka i transporten och drog mot banan.
Jag slutade jobbet 2 timmar tidigare för att jag skulle hinna upp och köra henne i loppet. När jag kommer upp till banan så var hästen färdig selad och det var bara för mig att byta om och åka ut på banan..

Men riktigt så enkelt var det inte denna gången. Jag hann ca 5 meter utanför boxdörren med hästen så kände jag genast att något var fel, manade på henne en gång så hon skulle ta några lugna travsteg så jag skulle få se om det var något, jo då sant och sagt så var hästen halt på högerbak ben. Då fick jag sen veta att hästen hade blivit omkull sparkad hemma i hagen så hon hade ju såklart ett sår på hasen bak.. Bara att vända in igen och ta av allt och åka hem. Var inget värre utan det läker ihop fint själv. Men detta provloppet var viktigt i planeringen så nu får vi se framöver när hon blir bra igen och vi får komma in till banan och testköra och se hur det ser ut inför eventuellt kval då :)

Nu iaf bär det av mot jobbet ett tag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0