Sättrans Stuteri

Stället vi skulle till idag var just Sättrans Stuteri :) Rickard Berglund heter han som äger detta :)

Precis när vi kom så höll dom på att tömköra några 1-åringar så vi var med och tittade på detta :) Gick väldigt bra med allihop tycker jag :)

Senare gick vi iväg och kollade i betes hagen där vi hittade caspadia hittade ( Hon är anledningen till att vi är här ) Smarto nummer 1 Johan Jonsson har ju såklart foppa tofflorna på mig under resan ner, tänkte inte mer på detta förän vi skulle korsa en hage för att komma till hästarna, leran flöt omkring och då kan man ju gissa va torr om fötterna jag var redan efter 5 meter :))

Sen gick vi vidare på gården för att kolla in två hingstar som finns där.. St:Göran och Gentleman :)
Vi fick även med oss lite olika saker därifrån som dom tänkt kasta och vi fick ta om vi ville :D
Här under följer alla bilder från detta på gården :))

Inkörning




Tömmkörning utav Mini



Säger hej till Caspadia som ska med hem imorgon när vi åker hem



Denna hästen under här skulle jag få om jag lyckades ta henne sa dom :) Kan tala om att det lyckades jag inte med :)



Nästa bild visar mitt fina skoval mitt ute i leran :)



Ett litet mysigt föl som står och äter mat :)




Lite trött denna så den sätter sig för att vila :)



Och den andra.. Gentleman



Ena avels hingsten St: Göran.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0