Saab 9-5 3.0 TID Vector

Igår var jag och Jenny och svärfar iväg ner till Göteborg för att kolla på en ny bil. En Saab diesel. Vi vart nöjda och den fick åka med oss hem :) När vi kommer till Uddevalla så går vi in och ska köpa cigg och dricka, kommer ut för att starta bilen då startar den fasen inte :S Då märkte jag snart att batteripolen inte satt ordentligt fast så det var ingen kontakt.. Då fick jag gå in på macken och låna verktyg och ut i huven för att skruva fast denna sen startade den :)
Vad jag dock inte förstår är diesel förbrukningen. Färddatorn visar mellan 3.0 och 4.7/ 100 km men det stämmer sen inte överens tycker jag med det vi kör och tankmätaren när den visar? Så om någon kan förklara detta så kommentera gärna :)
Förövrigt så är vi super nöjda med bilen, den går bra, billigt, den ser bra ut, och man åker otroligt gott i den :)
VOLVO= SUCKS ASS
VAd som väntar för Saaben nu är montering utav drag på den så vi kan dra kärran med den :)
Så ser den ut :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0