Amatörmachen

Den 19 Augusti är det dags för Amatörmachen Årjäng- Jarlsberg igen. Vi inledde mötet med att åka till Jarlsberg, nu kommer dom hit till oss för att köra sista delen.

Jag själv var med i lottningen dit men fick som vanligt ingen uppsittning på hemmaplan, är alltid med och ställer upp i Jarlsberg då det är dåligt om kuskar från Årjäng som visar sitt intresse där, däremot när det går av stapeln hemma så kommer helt plötsligt alla fram och ska vara med.. Nytt borde det bli, dom som inte kan tänka sig att åka med till Jarlsberg och delta borde gå i andra hand inom amatörmachen hemma i Årjäng sedan. Då lovar jag att intresset för Jarlsberg resan vart större..

Sen såg jag något lustigt i Anmälningslistan idag. Folk har anmält in sina hästar med kuskar på körlöfte, sen hur det kan gå igenom vet inte jag för det ska lottas ut hästar till respektive kuskar inom machen, man får inte anmäla en häst och sätta upp en kusk på såvida inte du tränar och äger hästen själv. Men så var inte fallet denna gången.
Pratade med tidigare sportassistent Ulrika Axelsson och även hon sa att det inte gått rätt till för så där fick det inte vara, sen vad den ansvariga för lotteriet har pysslat med kan man ju fundera på.. Har alla år fungerat korrekt det där, men när Ulrika gick hem så slutade det fungera direkt, ja det säger väl allt..

God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0