Ny inköpt!!

Idag när jag slutade jobba så gick jag och Jenny till Shopen och köpte nya saker :)) 
 
Första vi fixade var ett nytt el-aggregat, åskvädret vi hade för någon dag sedan slog ut det gamla så vi hade ingen ström i hagarna några dagar.. Hästarna smet även 1 av nätterna där.. 
 
Aggregatet:
 

 
Inkopplat och hästarna har blivit påminda om hur det känns med ström i tråden och kommer garanterat inte ge sig på den igen.. 
 
Sen köpte jag 2 saker till mig själv!
 
Selunderlag till nya selen:
 
 
 
vart såklart grönt/vitt precis som det ska va :) 
 
Och till sist så köpte jag ännu ett tredelat bett:
 

 
Denna gången en storlek mindre än tidigare då jag har tyckt att det jag har nu är aningens för stort, och även pinnar åt båda hållen på detta bett så att det ska sitta så stabilt och bra som möjligt i hästens mun..
 
Förövrigt så är det stillestånd för mig och Serena ännu en gång. Körde veterinär koll på henne i Fredags och hon hade slem i halsen så det blev mediciner på henne nu igen då.. Inte nog med det så skulle dom gå tillsammans i samma hage som Blackie en dag när dom hade rivit hagen vid stall 2, det gick i ca 20 sekunder så var det fullt slagsmål och Serena fick sig några sparkar, när hon försökte komma undan så hamnade hon på en bergplätt och halkade och skrapa upp sitt framknä så nu är hon tjock i ett knä då.. Är nog inte meningen att hon ska komma någonstans här hos oss verkar det som. Men skam den som ger sig.. 
 

Kommentarer
Postat av: John

Det borde ju bli mer ström när åskan slår ner i aggregatet :)

2012-08-02 @ 00:11:46
Postat av: Christoffer

Vad skulle ni följa för medicinering?

2012-08-02 @ 14:00:15
URL: http://perlepojken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0