Strålande väder

Söndag morgon har nog varit den finaste dagen på hela veckan tror jag, trots travfesten igår med mycket alkohol, god mat, och trevligt sällskap :)
Eftersom Donellie nu har lämnat Stall Hawk så skulle vi flytta om hästarna lite i stallarna här och då släppte vi ihop samtliga hästar igår under dagen för att senare på kvällen ta 3-åringarna upp till stall 2.
NÄr vi släppte ut dom där uppe så tyckte jag att Serena var lite ofräsch när hon travade iväg genom hagen, men tänkte inte mer på det utan lät det gå.
Idag när jag kom dit och hämtade ut henne ur hagen för att gå ut och träna får jag se ett sår höger bak. Då är det någon av hästarna som har lyckats sparka henne på benet igår så nu har hon sår och är tjock i benet och haltar i lättare trav redan. Skritt haltar hon dock inte.
Så nu har jag tänkt att jag får ta och ringa på veterinären på tisdag när han har telefon tid om INTE hon har slutat halta då.. Lite tråkigt är detta eftersom hon precis börjat kännas väldigt fin i träningen hemma efter tidigare medicinering mot omhet och sådant så råkar hon nu ut för nya problem igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0