Istravet 14 Januari

I Lördags styrde vi kosan mot Årjängsbanan för att delta i Holmedals istrav. Hade då bara med en häst ( Engsättra ) istället för 2 som senast.

Hon kändes bra i värmning och provstart. Lite valpig i travet och springer och fjantar sig en del men man kan inte begära så mkt utav en unghäst heller, dessutom inte när det är ett kallblod som normalt kan vara knackiga i travet.
Hur som helst så starten gick och hon hamnade sist pga att hon inte travar rent förän ca 400-500 meter. När det väl satt sig så satte vi fart på sakerna och gav oss iväg efter dom andra, men vid detta tillfället hade luckorna redan uppenbarat sig och 1.an ledde stort, skapligt stor lucka ner till 2,an och sen ännu en lucka ner till 3.de som då var jag och Engsättra. Hur som helst så körde jag runt henne på tiden 1.53.5 och fick en 3.de plats.. Tiden är då bättre än den hon kvalade på nere på Färjestad då Dagfinn Aaurum körde henne.. Det känns kul tycker jag :P

Enligt mig nu så har jag 2 st 3.de placeringar och 1 5.de plats.. Eftersom första istravet gick efter ideal tid och jag och Sara Agnas gick in på samma tid, dock vart jag petad ner till 4.de placeringen och varför vet vi inte. Är det ideal tid så är det och har vi samma tid så bör 3.de bli delad och inte flytta ner mig en placering..

Nu är det 2 veckor fram till nästa istrav och då hålls det på Arvikabanan, ska bli roligt att åka dit och delta..

Bilder från Istravet: ( Bilderna är tagna utav Catarina Fäldt )















Det är dom bilderna som finns. Tycker dom vart riktigt bra faktiskt. Vi tackar Catarina Fäldt för bilderna du tog..

Också kanske jag ska passa på att tala om att eftersom vi kom 3.a så fick ju Jenny pris också utav klubben som höll i det denna gången.
En fodersäck fick hon, när Caspadia var med och kom 4.a så fick hon 5 st fodersäckar :)) Ska nästa gång försöka komma sist så kanske vi istället får ett täcke då ;)


Kommentarer
Postat av: Tony (Fotograf/Grundare Heavens.se)

Sv: Ja precis, dom kan väl börja köra folkrace eller rallycross eller nått, haha så håller dom sig iaf från vägarna.



Snygga bilder från istravet, tredje biden gillade jag :-)

2012-01-16 @ 22:00:10
URL: http://lifeofheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0