Samtal från Länsstyrelsen

Idag när jag var på jobbet och skulle gå på rast så hade det ringt på min telefon, ett karlstad nummer var det, Jenny hade också ringt så jag ringde upp henne först för att höra vad hon ville..
Då berättade hon att det även hade ringt till henne från samma ställe ( Länsstyrelsen )
Dom berättade för henne att vi blivit anmälda av någon för att 5 hästar här ute inte har varken ligghall eller stall att gå in i??
Alltså vad tänker man med när man ringer och anmäler människor? SAMTLIGA hästar har box att gå in i, dom har ALLTID sina täcken på sig ute om vi anser att det är lite väl kallt, detta pga vi inte vill ha vinterpäls.
Dom äter gott och väl så det lider dom heller inte av, rent och snyggt i boxarna är det och dom får det dom ska ha.
Finns det anledning att anmäla sådant när det finns djur som verkligen har det tvärt om ?? Tycker inte jag iaf.
Sen att anmälningarna får göras Anonymt tycker jag är helt fel.. Har människor mod att ringa och anmäla så bör dom våga stå för att dom gör det också och stå med sitt eget namn i anmälan istället för att göra det anonymt.
Nej för dom anonyma är dom där fega skitarna som gör saker för att dom inte har bättre saker att göra så dom måste försöka förstöra för andra, och inte ens kunde anmäla för saker som är sant? Det är ju sinnessjukt.

Hur som helst så kan jag nu direkt tala om att anmälan vart avskriven direkt i telefon efter 1 minut..
Anmälaren hade inte över huvudtaget låtit trovärdig och sladdrade mest om vad anmälan innebar..
Stor ide att ringa..

I fortsättningen så kan den som vill något komma ta kontakt med oss direkt istället för att göra bort sig hos myndigheterna.

Våra hästar har det kanon bra och dom trivs allihop som fisken i vattnet. Mer omtanke än dom får kan dom inte få.

Kommentarer
Postat av: Bettan

Det är bara avundsjuka människor. Hur ids dom?

2012-01-04 @ 20:56:14
Postat av: Tony

Haha tycker inte ni gör annat än grejar med hästarna och är i stallet, så det låter rätt patetiskt att det inte skulle finnas ett stall, är ju en självklarhet, men tydligen inte för vissa då, och stallet har stått där så länge jag kan minnas, borde vara en 30 år iaf :-)

2012-01-04 @ 22:32:53
URL: http://lifeofheaven.blogg.se/
Postat av: Dedde

fyfan vad sjuka människor de finns!

När min Colin var föl så hade jag han o sin mamma i en hage och då var de en som påstod att hästarna sprang 2 timmar i sträk, sen att de var djurlågeri att högaffeln råkade ramla neran för Colin...Sen kom djurskyddet hem till oss en annan gång o då hade folk klaga på att vår hund lukta illa också vidare, men djurskyddet hitta inget fel, sen visade det sig att dom var avundsjuk att vi hade ett förråd så vi kunde ha hjälmedel där, åt lillebror som är handikappad... var därför dom anmälde... så sjukt att folk inte kan sköta sitt innan dom går på andra!

2012-01-05 @ 08:52:39
URL: http://deddejonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0