Serena

Imorse vid 8 draget ca ringde jag till veterinären ( Daniel Scützer ) för att be om en tid att böja igenom Serena åt mig. Det gick fort det för jag fick komma samma dag.. Så jag tog med mig Serena in till Årjängsbanan kl 13.00.

Det fanns en del ömhet i benen på henne så jag fick ut ett recept på metacam 250 ML åt henne som hon ska ha i 2-3 veckor.
Framåt för henne kommer det nu bli enbart skritt och mycket massage och sånnt för att hon så snart som möjligt igen ska känna sig bra.
Anledningen till detta är inte bara att jag ville kolla henne för att vara säker utan även för att jag var missnöjd med hennes aktion i söndags när hon var ute.

Hade allt varit bra idag så skulle hon fått vara med i ett Istrav om 2 veckor som var för 3-åringar men att nu blir det inget av med det utan någon månad lugn och fin träning tills banorna är klockrena igen så att vi inte riskerar att det blir lika igen eller tom värre..

Jag kommer ringa Daniel om ca 3 veckor igen och då skulle han komma ut hit och kolla över henne igen samt ta en titt över hennes tänder.
Det upptäcktes idag att hon bara har en vargtand i mun samt någon som var vass.. Inte konstigt att hon springer och rycker i huvudet så fort bettet flyttar sig, även detta är något jag misstänkt så jag tog upp idag när han ändå var på plats..

Mer uppdatering om Serena kommer framöver när jag märker framsteg från detta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0