Dagens snabbjobb!

Idag har vi varit inne på banan och kört med Serena och frilla..
Började med att köra lite sakta och försiktigt på rakbanan, den var oerhört kletig, efter bara 20 meter så var man fullrappad i lera och grus..
Sen var det upp till rundbanan och då körde vi först 1000 m i 1.31 tempo så Frilla skulle få gå sitt jobb..
Efter det så körde jag med Serena som faktiskt förvånade mig idag.
Gick iväg väldigt bra från start och kom till 500m på 1.20 och kom till 1000m på tiden 1.23. Och när allt gått så bra så långt så tänkte jag att idag går hon kvaltiden ensam, men precis i den tanken så kom hon på sig med att hon var ensam och därmed började fjanta sig och förstörde allt :) Det där är en häst som är beroende av att vara med andra, helst ska hon gå i rygg, funkar ibland bra om hon är först men inte så ofta. Ett saligt humör i den damen alltså. Sköter hon sig och koncentrerar sig på springandet så skulle hon springa riktigt bra..
Använde idag halvstängt på henne, men naturligtvis så gick den ena skygglappen åt skogen mitt i så hon vart lite velig då och det kan jag förstå, samt att den fladdrade henne mitt i ansiktet och det gjorde inte saken bättre.. Får bli iväg och köpa nya sådana istället..
Siktet för kval är satt och det närmar sig.. Hoppas allt flyter på och att jag får dom sista pusselbittarna på plats innan dagen är framme..
Fart och konditionsmässigt så klarar hon kvalet. MEN det är detta humöret på henne från dag till dag som kan ställa till för mig. Får hon för sig att idag vill jag inte då springer hon inte heller, eller att hon kanske inte får sällskap på banan då blir det också dåligt resultat.. Hon ska helt enkelt ha allt serverat på silverfat :) Får hon det så springer hon :)
Komplicerad häst att köra fort med..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0