Hemma! NÖJD

Då var vi hemma från provloppen då.. Och idag är jag riktigt nöjd!
Började med att värma Serena idag, valde då att ta bort bootsen hon brukat haft bak. Tyckte först i värmningen att det kändes bra, sen i en provstart så tyckte jag att hon kändes lite rullig så då fick jag lite beslutsångest.. Det slutade med att dom fick vara av så hon sprang utan idag. I starten av loppet så fick jag som vanligt ta henne iväg väldigt lugnt för att hon inte ska ivra iväg och hoppa, Samtliga gick om henne där men när vi väl var iväg så travade hon ikapp det ganska fort och låg sedan fint med i rygg, märkte dock nu att hon är även stänkrädd. HUr som helst så när vi kom in i stallsvängen på sista varvet så vart jag plötsligt uttryckt i 3.de spår, då var det bara att sätta fart sen och det gjorde vi, mot ledning och där sprang hon på så hon vann med 15-20 meter till dom andra :) Hon höll på att stanna en sväng när hon kom först och inte såg dom andra men hon tog tag igen och sprang vidare..
Jag är så nöjd med henne nu, äntligen funkade hon riktigt hela vägen utan att krångla.
Bilder:



Så långt efter dom 2 första hamnade vi i starten
Så såg bilderna ut från kvällen då.. Har även 2 filmer på henne som jag kommer lägga ut senare eller imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0