Min dag!

Såhär har lite utav min dag sett ut vid dom olika klockslagen
05.00 Klockan ringer så jag går upp.

05.13  Fodrade jag stall1

05.19  Då fodrade jag stall2

05.29  Gick jag in och tog en kopp kaffe

05.41  Sätter jag på hästarna i stall 1 täcke och släpper ut dom ( trodde på regn )

05.54  Fixar ut hästarna vid stall 2

06.19  Åker ut från stallgången med Serena inför dagens träningstur

08.15  Kommer tillbaka med Serena till stallet

10.00  Då stod jag på stallgången med Blackie och selade ut henne för träning. Denna tur fick jag sällskap av Jenny och Frilla

11.16  Tillbaka från andra träningsturen.

Har dock rullat på med mycket mer sedan sista här men inte kommit ihåg att fyllt på :) Körde ut den stora höbalen från hagen som hade möglat så hästarna kunde få tillgång till hela hagen..
Sen ryckte jag bort en stor gammal stock med stora rötter från stallbacken vid stall 2 så det eländet inte ska ligga där så hästarna kan slå sig på.. Så nu börjar det bli riktigt snyggt där uppe.. Senare ska röjsågen igång så jag får rensa längs tråden till hagen så det ser bättre ut samt att strömmen inte blir vilseledd..
Nu blir det en tur in till Årjäng med familjen för att köpa en glass och några kalla öl att fira nationaldagen med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0