Om dagen på banan!

Vi har idag varit in med 4 hästar på banan. 2 och 2 åkte vi så det vart några turer.. I första resan så åkte Serena och Engsättra.
Hur som helst så var Serena först ut. Hon värmde kanon och allt var bara bra. Gjorde några volter och gav oss sen iväg. Galopp i första sväng. Icke heller. Vände tillbaka och gjorde om från början, Då gick hon iväg utan strul och travade sedan hela vägen runt, och precis som jag hade hoppats på så travade hon idag sin kvaltid ensam på banan, kommer gå någon sekund snabbare ändå i kvalet då det är hästar runt omkring och hon känner att hon inte är ensam, sen har jag sett på en av gamascherna att hon slår på sig en hel del på ena bakbenet så jag kommer testa ny balans i kvalet på fredag, BÄRA ELLER BRISTA får det bli med det. Hoppas det går bra! Kusken vart Erik Berglöf, spåret vart 10 och det tycker jag är helt okey. Ingen kamp om placering eller någonting så hon behöver inget topp spår. Hon springer mot klockan och inget annat..
Har ett par filmer från serenas jobb som jag lägger upp separat sen..

Sen var det Engsättras tur då. Värmde också väldigt bra, pigg och fin. När vi vänder upp i rätvarv och kör på så vet jag inte vad hon får för sig riktigt, bryter som bara den och håller inte riktigt travet heller. Någon fix ide hon har verkar det som, eller om det helt enkelt är min dåliga känsla för att köra kallblod som spelar in där?? Ingen aning.. Hon gick iaf 1.45 då.
När dessa två var duschade och klara så packade vi oss in i bilen och drog hem och packade om lite och in med 2 nya hästar i transporten och tillbaka till banan, denna gången var det Blackie och Frilla..

Då vart det båda två samtidigt. Inga-Lill red Blackie och jag körde Frilla. Värmde och det var bra sen gjorde vi en liten provstart för att se så inte Blackie skulle bryta ut i stallsvängen och försöka springa hem, det gjorde hon inte..
Så vi körde på, Blackie drog iväg i ledningen och Frilla gjorde sitt bästa för att hänga med men det gick lite för fort för Blackie som dundrade fram till första 1000 på 1.32. Frilla tycker inte om att springa själv så detta gav hon blanka fasen i så det vart inget bra jobb för henne tyvärr.. Efter detta så körde vi ett lugnare varv så Frilla fick springa med i rygg och då gick hon klockrent.
Blackie skötte sig bra för att vara på banan för första gången på länge, gick väl ca 1.32 under sadel då. Kan garanterat finputsas om vi sätter henne i vagn, det blir nästa vecka det är det tänkt..
Bilder från dagen:
Engsättra Rick î
Engsättra Rick î
G.G.Frilla



G.G.Frilla



Black Hot Mama





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0