Summering av Jarlsberg!

Då var första mötet i amatörmachen i Jarlsberg avklarad. Vi drog iväg Fredag kl 13.00 med buss från Årjängstravet. Deltagande var Jag, Per Anders thuresson, Johanna Thuresson, Robert Hansson, Bjarne Albinsson, Jörgen Pettersson.
Resultat från loppen hittar ni HÄR.

Första loppet körde jag Whitbread. Kändes fin och framåt i värmningen, tråkigt spår hade vi ( 11 ) hästen i sig var lite hispig och ivrig så jag försökte att inte stressa upp han i onödan och det lyckades jag ju med.. Iväg från start och som väntat så fick vi ingen vidare bra position utan hamnade väldigt långt bak, han hade rycktussar och norskt. Gick stabilt och bra med krafter kvar hela tiden men när jag drar ner norsken i sista sväng så får han väldigt knackigt trav, jag försökte stödja honom så gott det gick men det brast ut i galopp totalt..
Andra loppet körde jag Mack Blitz. HAn kom iväg bra från sitt nionde spår och hamnade invändigt, gick med skapligt bra tycker jag väl, sen fick jag chans till 2.a utvändigt så jag tog ut han dit och tänkte han får gå sista varvet där. Precis när jag kommit ut och dom täppt igen på innerspår så kryper den framför ner på innerspår och jag hamnar såklart i dödens.. Då hade jag fortfarande en pigg och springglad häst så jag fick helt enkelt försöka för spets, där svarades det naturligtvis, var väl väntat men värt ett försök.. Sen var väl loppet över om man så säger.. Över upploppet trodde jag att jag skulle få gå ur och skjuva hästen över mål så sakta gick det..
Totalt poängmässigt så vart det 104-88 till Jarlsberg så trots vissa bra hästar så orkade vi inte vinna.. Hoppas på bättre tur i Augusti när Jarlsberg gästar oss här och vi kör sista mötet för detta året :) Väntar redan :)
Bilder lägger jag upp när Jenny kommer hem med kameran :)
Ha en bra kväll så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0