Tisdag

Idag har det inte blivit så mkt gjort med hästarna, haft mkt annat att stå i.
Hovslagaren har iaf varit här och skott om Blackie. Skulle även fixa till en sko på Engsättra men där vart bara sömmen på insidan hoven utbytta..
I vardagsrummet idag har gammal soffa åkt ut och in med en bättre begagnad. Vart bättre både utseendemässigt och skönare att sitta :)
Imorgon är det dags för provlopp, Serena och Engsättra är det som åker..
Serena går i 1.30 och Engsättra i 1.40.
Först var dessa två tempona sammansatta fick jag se så det fick jag ändrat så de vart separerade då inte vi vill ha våra hästar i samma lopp eftersom jag kör båda och inte kan med 4-töms körning ännu :) Sen kan det bli lite problematiskt då Serena springer en skvätt fortare än Engsättra :)
Hoppas att Serena springer på bra, senast jag var in och körde jobb så fjantade hon sig en hel del så fick ingen tid full väg men dom partierna hon sprang så gick det undan iaf. Nu är hon med för att jag ska få henne att finna rytmen att gå hela vägen, tror dock det kommer själv när hon har en kompis att springa med och inte ensam, blir hon ensam bryr hon sig inte ett dugg.. Gick då iaf 1.20 första 500 och 1.23 första tusen då.. Så långt ser allt mer än bra ut för henne..
Och kan nu avslöja att om allt rullar på och går som det ska så kommer hon ut för kval den 22.a Juni på Årjängstravet. Får hon springkompis där och inte blir ensam, eller fjantar sig så kommer hon springa godkänt med marginal där. Sen när det är gjort så blir det TOTAL genomgång av henne igen med Veterinär, kiropraktor osv och träna vidare här hemma och strunta i banan en tid. Detta för att jag tänker ändå inte ta ut henne att tävla under 3-årings perioden utan väntar tills nästa år då hon växt till sig litegrann. Ingen stress med det utan hästen ska springa i många år till och inte bara i år.. Ser nog om hästar som blir utplockade gång efter gång och ordaggrant blir sönderkörda och sen är karriären över vid 5 år. Dystert att se.
Bilden: Serena är i full gång till att smita iväg när man ska fotografer henne." Nej du tänker hon jag ska INTE in"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0