Hackamore

Idag när jag slutade jobbet tog jag med mig Sebastian och åkte iväg för att kolla på lite bett till Serena som skulle hjälpa henne med att inte ha ont under träningen.

Såhär slutade det:



Ett Hackamore. Detta är alltså helt och hållet bettlöst så hon slipper ha något som ligger och skaver i mun på henne när hon har irritationer runt ena vargtanden som är på väg ut. Nu kan hon istället träna på vanligt och slippa att hela tiden känna verk.
Hur det funkar och så kommer jag uppdatera om så fort jag testat detta för jag har nämligen aldrig tidigare kört med sådant. OCH detta är alltså INTE tillåtet att använda sig utav på banan utan bara hemma i träningen så köp inget för att ha på banan..

Detta kostade mig ca 230 kr och det tycker jag helt klart att det är värt med tanke på att hästen slipper ha ont, samt att inget ligger och skaver på det ömma där utan det får vara ifred och bli bättre.

Pratade även med ATG kliniken tidigare idag och dom  kunde hjälpa mig att ta ut tanden redan nu så slapp jag vänta alla månader på att tanden skulle växa ut och sen en veterinär ska ta den, detta vore kanske det bästa, dels tjänar jag tid på det samt att hästen slipper bekymmren tidigare än att man ska vänta.. Ska fundera om det så kommer jag bestämma mig under helgen angående det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0