Serena Rick!

I söndags var Jenny ut en tur med Serena på träning. Är nog första gången TROR jag som hon kör henne, kan ha hänt någon mer gång som jag glömt. Iaf så tyckte hon att hästen kändes pigg och fin i sin träning, kul!. Så igår tog jag ut henne själv då tillsammans med Jenny som körde sin Engsättra. Och nog kändes Serena väldigt pigg och framåt och såg ut för att vara på allmänt bra humör. Och det är inte det enda utan hästen har nog haft en vändning i livet för hon har ju krånglat så med sin mat och vad hon ska äta. Men inte nu längre, nu dyker hon ner i mathinken och i stortsett rensar på varenda korn..
Hö har jag försökt fördela så gott det går för att inte hon ska leka med det, ger jag lite för mycket åt henne så sparkar hon ut det i boxen och skiter på det :) Vi betalar redan för spån att skita på så behöver inte använda hö till sådant. Blir så mkt att slänga..
Hur som helst så fortsätter Serena framåt som hon gjort nu så kommer hon EVENTUELLT att komma ut i det sista istravet för året. Alltså den 24.de mars. Men det är helt och hållet upp till hästen själv om det blir något av med det. Finner jag minsta lilla avvikelse i träningen så blir det inget istrav utan då väntar vi.. Och hon kommer INTE delta i istravet för att försöka vinna det utan för att få träna på att springa bland andra och få vara en i fältet helt enkelt. Alltid annars har hon fått sprungit sina jobb ensam, kvalet på Färjestad var hon ensam, och varje gång blir hon omotiverad och ger upp i travet och galloperar. Och det är inte det som är roligt för henne utan det roliga är att ha kompisar att springa tillsammans med :) Så vi låter framtiden se om det blir istrav eller inte..
Bild: Serena Rick

Kommentarer
Postat av: Jenny

Detta va nog tredje gången jag körde henne tror jag! Inte förssta iaf.

2012-03-13 @ 09:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0