Torsdag kväll

Imorse steg jag upp 06.30 och drog iväg till stall 2 och fodrade och släppte ut dom där :) Hem direkt och bytte kläder och drog mot jobbet som började 8.45 till 15.00. Med mig i bilen imorse fick jag 2 ungar som också skulle till Årjäng. Sebastian till Tulla och Bella till dagis. Slutade med att båda hamnade hos Tulla :)) Därifrån vidare till jobbet och där var det full rulle pga en liten försening av en kollega imorse så jag hjälpte henne så gott jag kunde och vi hann i tid :))
När klockan slog 15 så var det full fart hem igen och byta om och bege sig mot stallet för att ta ut Serena på träning :)
Vi tog en ordentlig långtur i fin vädret. Och hon känns fortsatt väldigt,väldigt fin i träningen. Vad vi hoppas på nu är att att allt går som det ska när hon börjar gå sina jobb inne på banan den 4.de april. Håller hon ihop travet så är hon på rätt väg, om inte så åker vi 2 steg bakåt.. Hur som helst så kommer första jobbet gå i 1.40 tempo just för att inte hon ska behöva känna sig ett dugg sliten utan bara få springa runt så vi får se att travet flyter på och att hon har rätt inställning.. Sen trappar vi sakta nedå i tempot och hoppas på det bästa..
Sitter här och funderar på att det får bli att sko om till sommarskor nu i det närmsta tror jag så jag får bort brodden.
När jag hade gjort klart Serena efter träningen och skulle släppa ut henne i hagen igen i sitt fleecetäcke så var hon såklart tvungen att rulla sig ett par varv :))
Sådär såg det ut. Och om ni undrar var fleecetäcket jag skrev om befinner sig så är det där Engsättra som var tvungen att göra likadant efter att Serena hade gjort :)) Härmapan ordentligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0