Onsdag

Idag har jag jobbat 9-17. Direkt jag stämplade ut så var det full fart upp till travet för att avverka ett provlopp med Serena. Kändes pigg och fin i värmningen. Väl i starten så galopperar hon när starten går och förlorar direkt någon sekund på det, sen gick hon iväg fint och sprang på bra. Sista tusen avverkade hon på 1.26 och fortsatt låg bra på bettet. Totaltid fick jag dock ingen för det verkar dom enbart kunna räkna på dom 3-första i Årjäng.
Första provloppen som gick så gjorde dom sig väldiga att ropa ut samtliga hästars tid i loppen och sedan tom målfoto på hemsidan och alla tider där, gången efter så var det inte längre något målfoto med och nu är dom tillbaka i gammla gänger igen och får inte ens fram tider på samtliga.. Då undrar jag, vad är det som är så svårt så inte tiderna på alla hästar ska komma fram?? Folk åker dit för att eventuellt testa sina hästar och vill då ha en korrekt tid tagen. Finns ingen anledning att enbart klocka dom 3 första.. ÄNDRING
Hur som helst så gick hon ca 1.28 - 1.29 någonstans.. Nu blir det lugna gatan för henne under veckan så laddar hon batterierna för att springa nästa Onsdag igen och då eventuellt närma sig kvaltiden bara jag hittar lösningen på sista problemet.. ( Startgalopperna )
Så om någon har en BRA ide som funkar hur jag får henne att trava iväg från start på ett bra vis så kommentera gärna.. Hon spelar upp sig så otroligt när hon ser dom andra springa iväg så hon hoppar efter ett tiotal meter..

Kommentarer
Postat av: Anonym

hel/halvstängt/stolpar.

2012-05-16 @ 22:01:04
Postat av: Johan Jonsson

Anonym--> Ja det är den banan jag själv är inne på faktiskt. Är dock lite osäker på vilken grad jag ska sätta på. Har ju dock 3/4 och helstängt som jag kan testa, men kanske vore bättre med halv så jag borde köpa det istället..

2012-05-16 @ 22:08:03
URL: http://hawkjonsson.blogg.se/
Postat av: Johanna Karlin

Jag kan förklara varför det inte ropas ut fler tider under provloppet och varför det inte ligger ute på hemsidan. Det är såhär att för att få tider på alla hästar och målfoto så måste målkameran vara igång och den enda person som kan med den i nuläget är Björn i måldomarnämnden. De gånger som Björn har varit där så har jag fått komplett resultat med målfoto men eftersom de som ställer upp i tornet gör det på ideell tid så varken kan eller vill Björn göra det varje gång, vilket är helt förståeligt. Fler borde läras upp så att de kan avlasta Björn, Mats, Gert och Rutger och ställa upp under provloppen.



Sen till varför det bara ropas ut de tre första tiderna samt att det är bara dem som läggs ut på hemsidan. Det är för att personerna i tornet, en person ensam eller möjligtvis två måste klocka själva med tidtagarur och då är det jättesvårt för dem att få med alla hästarna och då klockas de tre främsta. Jag får sedan en startlista med dessa tre tider skrivna i marginalerna som jag då för in på hemsidan.



Det handlar inte om att vi kommit ur gängorna och inte vill förse er med info utan det har helt enkelt inte gått. Det behövs fler folk som kan ställa upp under provloppen så att inte allt vilar på några få personer.



Hoppas du nu förstår hur det ligger till =)



Hälsningar Johanna på travet

2012-05-16 @ 23:35:20
Postat av: Anonym

tror inet det bhar superstr betydelse om du har 3/4 eller ett halvt, det finns ju även kupor där halvstängt i stort sett är lika stängt som helt, jag har av alla de slag av stänga huvuvdlag. Du kan ju testa stolpar, de är billigare, och lätta att sätta på o ta av. =)

2012-05-17 @ 14:24:25
Postat av: Johan Jonsson

Anonym: Nej det har väl inte det. Jag tar och slänger dit 3/4 i nästa veckas provlopp så ska jag se om det gör sig bättre för henne. Då kanske hon blir ytterligare lite mer fokuserad på det hon gör också samtidigt

2012-05-17 @ 16:35:50
URL: http://hawkjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0