Onsdag

Idag har det varit provlopp igen.
Vi tog med både Engsättra och Frilla in idag. Var dock bara Frilla som fick springa för Engsättra stod på 3 skor så hon var med endast för att få sin sko fixad utav hovslagaren.
Sen värmde jag Frilla, hon kändes fin i värmningen idag tyckte jag, rent och fint trav och inga konstigheter. Valde att värma henne väldigt lugnt och försiktigt för att testa något nytt, körde även en ytterst långsam provstart. Men som vanligt så låg hon på väldigt mycket och drog så tömmarna stod som fiol strängar.
Ut för lopp så gick hon iväg fint i starten och jag valde rygg ledaren, där stannade vi till 500 kvar då plockade jag ut henne i dödens istället och lät henne gå på lite extra in. Av kallbloden som var med så vann hon på 1.41.0 lätt joggandes över upploppet.. NÖJDA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0