Lördagens Provlopp

Lördag kl 09.00 ca så kom Stall Mahonys hästbuss med släp och svängde upp på gården här hemma. Då skulle vi alla åka på provlopp i Arvika.. 
Dom hade 2 hästar med och vi hade 2 hästar med..
 
Engsättra och Black Illusion. 
Engsättra anmälde vi till 40-45 tempo, hon fick testa att springa utan skor. Hon gick bra och skötte sig bra, hon sprang nytt rekord med ca 1 sekund. Då var banan även lite tung och hon fick dåligt med fäste bak, kul att hon går framåt såpass bra... 
 
Illusion anmäldes till 22 tempo men efter att det bara vart 2 hästar i det så flyttades vi till fri fart istället för då vart vi 4 totalt. Han sprang på bra andra utvändigt. 600 kvar ca så hade han gott om krafter kvar och jag tänkte han skulle få gå på lite. Men han bröt ner i banan så mkt så att han var inte körbar utanför dom andra hästarna. Blir koll utav honom snarast så får vi se vad som händer efter det.. 
 
Princess har jag inte tömkört mer ännu, ska se om jag orkar göra det snart, känner mig inte pigg alls så får vila upp mig lite grann igen. 
 
 
 
Illusion på övre bilden, 2.a utvändigt. 
Engsättra på undre bilden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0