Torsdag

Idag har det rullat på för fullt hemma på gården. Jenny gick efter frukost ut med Illusion i vagn och körde intervaller med honom, allt kändes bra och hon var nöjd med honom. Hon tycker hästarna känns bättre när dom gått på lösdrift än när dom hade boxarna. 
Och det är inte omöjligt då hästarna blir friskare och hårdare av att gå på lösdrift. Alltid frisk och härlig luft samt att dom får röra sig mestadels av tiden istället för att stå inne på lite spån lagt på hård betong.. 
 
Efter att dom varit ute så vräkte jag hastigt i mig lite middag under tiden Jenny selade ut Engsättra, sen slängde jag mig i vagnen och ut med Engsättra och intervaller även med henne.. Hon kändes helt okey hon med idag.. 
 
När jag var klar med det så tog jag Princess i grimskaftet och gick till Stall Mahony och fick henne skodd.. Mycket trevligt där som vanligt =) 
Promenade dit med Princess var mindre rolig. Färden började med att hon ryckte av ett grimskaft och en grimma här hemma, när jag väl kom iväg så bråkade hon och stönade hela vägen fram, samma så när hon stod på stallgången hos Paw, då ryckte hon sönder dagens 2.a grimma. 
Till slut vart hon snäll och stod stilla.. 
Sen tog vi en promenad hemåt i mörkret och spöregn och då var hon jätte snäll istället :)
 
Så nu är hon nyskodd och då kommer jag sätta igång träningen igen nu när hon fått lite paus sedan premie loppet.. 
 
Nu blir det en kopp varm Te och se om det är något bra på tv :)
 
Bilder på Princess 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0