Banjobben

Igår var vi på banan med 2 hästar härifrån.. Det var Runaway och Ruby som åkte ner.. 
På banan mötte jag upp med Paw Mahony och Jenny som också körde ner med 2 hästar. Erste Tooma och Actionman Em. 
 
Vi började att köra ut med Ruby och Runaway. Paw körde Ruby :) Vi körde några bakvarv och skulle sen köra en repa över ena långsidan i bakvarv. Mitt i det så tappade min häst en baksko, då vart det oerhört kanigt och jobbigt allt :) Men jag fick stopp på hästen sakta men säkert och vi kunde skritta av banan. Förövrigt kändes hon väldigt fin..
Ruby fick gå sitt jobb ensam då, hon gick 1.29 full väg ensam på isbana.. 
 
Sen var det dags för Paws hästar. Jag körde då Erste Tooma. Första varvet kördes på 1.28 och sen laddade vi på sista varvet. När vi kommer in i kurvan till bortre långsidan på sista varvet så ser jag att min häst börjar tappa travet , det hela slutade med att hästen tappa fästet i banan och gick omkull i farten, både jag och hästen fick några skrapor men inte något allvarligt. 
Första gången som jag går i backen på banan faktiskt. 
Hästen kändes jätte bra och var ganska laddad. 
Får vara glada att inte vi satt mitt i ett fält när sådant inträffar, då hade det slutat riktigt illa.. 
 
Idag är det dags för istrav, vi har ingen med så Jenny ska upp och rida Nevas Ivanhoe igen :)
 
Bild: Runaway
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0