3.de raka segern

Idag var det Örebro som gällde med Runaway. 
Strulade lite för oss i värmningen och var dum, så då trodde jag att nu är det kört. 
Justerade lite saker och väl ut för lopp så skötte hon sig kanon. Första start försöket gick om och det var tur för Runaway galoppera i det. Andra gick hon iväg och efter en lugn start så hamnade hon i dödens med favoriten i ledning. 
Goop försökte hålla tempot nere men Paw och Runaway gick på varvet kvar och synade favoriten i sömmarna. 150m kvar så var det en slagen favorit vi fick se, Runaway stegade in en knapp men säker seger på nya rekordet 15.2m. 
Segern gav henne 25 000 kr och en hel del poäng extra. 
Var hon startar nästa gång vet jag inte ännu och det kommer jag vänta lite med att bestämma, först och främst ska jag se så att hästen fungerar bra efter detta loppet och att allt flyter på.
 
Vill passa på här att lyfta fram min trogne kusk Paw Mahony som gör ett kanonjobb i sulkyn bakom Runaway, oerhört skicklig kusk som vet hur han ska köra henne för att vara först i mål. Och han är duktig i sulkyn alla andra gånger också så jag rekommenderar att sätta upp honom bakom era hästar, ni blir inte besvikna det kan jag gå i god för. Även en mycket trevlig kille som alltid lättar upp stämningen och ser till så att det är roligt =)
 
Bilder från Aln.se
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Margareta

Grattis Johan och Jenny! Ni gör ett bra jobb med Era hästar

2013-07-19 @ 06:27:23
Postat av: Dedde

Grattis!=)

Svar: Tackar tackar =)
Jonsson

2013-07-19 @ 22:58:54
URL: http://deddejonsson.blogg.se
Postat av:

Runaway Rick sveriges starkaste :)

2013-07-21 @ 09:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0