Runaway Rick!

Min älskade ögonsten! Du kom hit till oss efter att andra inte ville hålla på med dig längre, du presterade inte åt dom då du skulle starta, de var tvugna att rensa bland hästarna. Rickard ringde mig på kvällen och frågade om jag var intresserad av att ta hit dig. 
Jag svarade ja direkt och hämtade hem dig veckan efter. 
Den lilla resan jag gjorde för att hämta dig har gett mig så otroligt mycket glädje och lycka så det anar du inte. Vi har gjort en del starter nu och du fungerade inte så jättebra till att börja med. Men vi kämpade på och fick dig fräsch igen samt plockade fram din vilja tillbaka. Första loppet som du fungerade för mig var på Åmål den 16 Juni 2013, du kom till ledning och bara brakade iväg och verkligen visade vad du kan. Jag stod vid staketet när du kom och svängde in i stor ledning in på upploppet och jag kände gråten satt i halsen på mig av lycka för din prestation. 
Efter det loppet har du fortsatt att göra oerhörda prestationer, Momarken gick du i 3.e spår sista 1200 m och bara går undan till en säker seger, även där kom tårarna.. Sen har vi det senaste på Örebro. 
Det var många som inte trodde på dig, men det fanns även vi som trodde och som verkligen vet vilken otrolig krigare du är och vilken osannolik vilja du har, jag trodde på dig till fullo och du gav mig en uppvisning jag aldrig glömmer. dödens hela vägen nästan och fightas ända fram till mållinjen öga mot öga med storfavoriten och till sist är det du som drar det längsta stråt.
All den lycka och glädje som du har gett mig kan jag nog aldrig återgälda dig hur jag än gör, men jag ska ta hand om dig så länge jag bara kan och jag ska se till att du alltid har det bra och får vad du förjänar! 
Den dagen du inte vill tävla mer så hoppas jag du talar om det för mig så ska jag ge dig semester direkt från allt slit så du bara får njuta och må gott och leva livet i hagen med massa fina kompisar!
 
Älskar dig så otroligt mycket Runaway Rick <3<3
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Drottningen på gården. Och svarten är kungen :)

2013-07-31 @ 19:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0