Torsdag

Idag har har Runaway genomgått böjprov hos veterinären för att kolla upp nu efter dessa loppen hon gjort så att allt är okey. 
Han tyckte det var helt fantastiskt, inte ett enda klagomål hade han att ge på det böjprovet. Hon är alltså fortfarande fit or fight. 
Avmaskade henne igår då vi tyckt att hon sett lite tråkig ut i pälsen och magrat ur lite på senare tid.. Men nu märks det direkt att glansen i pälsen är på väg tillbaka och då är jag nöjd! 
Kommande lopp för henne är ännu inte spikat helt och hållet, jag har sikte på ett lopp men det beror på om hon tränar på bra fortsatt samt att allt annat fungerar bra. Förövrigt verkar hon pigg och glad efter loppet på Momarken så det är inga problem så långt iaf.. 
 
Imorgon är det dags för banjobb med Engsättra och Ruby, jag packar och lastar dom och kör ner dom i samma tur som jag hämtar Jenny på jobbet imorgon bitti! Hoppas Ruby visar sig från sin bästa sida nu och gör vad hon kan. Det brukar hon göra så det gör hon säkert imorgon också.. Jenny siktar på kval med henne så vi får väl se när hon kommer ut där då =)
 
Engsättra har ju skärpt till sig senast då hon gick på banan.. Travade då 1.39 full väg och var då ruskigt trött sista biten. Saknas en del jobb i henne och vi får fortsätta köra på och se var hon landar, förövrigt verkar det som rätta balansen för henne är hittad!
 
Här följer lite olika bilder från Momarken !
 
 
Där är priserna hon fick för vinsten =) Ett vinnartäcke och en rosett =)
 
 
Där är priserna till oss andra.. Blommor samt 2 sådana vasar som vi ser på bilden, ena vasen fick Paw med sig hem =) Den är han mycket väl värd som hela tiden gör ett kanon jobb i loppen med Runaway!
 
 
Segerdefileringen =) Paw visar upp hästen inför publiken =)  
 
 
Sist här kommer ett utlåtande från Morgan Fredvi som sitter på Årjängs Travet. Den har jag nog lagt ut tidigare kom jag på men den tål att läsas igen =)
 
Nu får ni ha en mycket trevlig kväll alla :))
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0