Onsdag

Idag tycker jag det varit lite grått och tråkigt väder! 
Jag och Sebastian har varit och hämtat hem lite fler höbalar, tyvärr nu så var hö't från vårat parti slut så jag fick av annan kvalite, dock så nära vårat som det bara var möjligt bad jag om.. Hade jag visst att det var slut så hade jag hämtat hem detta tidigare och bytt hö på de hästar som inte står för start i det närmaste så hade dom som skulle starta nu fått ätit vidare på tidigare hö. Nu fick jag tyvärr hö byte på Runaway 4 dagar före start, jag hoppas såklart att detta inte ska störa henne speciellt utan att hon håller form och tävlar på bra på Söndag! 
Vet heller inte HELT säkert hur mycket det påverkar inför starten med bytet, 
men framöver nu så ska jag hela tiden se till att det finns kvar utav sorten hö som vi kör på så inte detta inträffar mer med så kort varsel!
Jag vill inte byta foder och hö så tvärt inpå start, så jag ska ringa till leverantören och prata lite så vi hela tiden kan få hö från samma parti så vi vet vad hästarna har och att det rullar på och fungerar bra! Bra hö är A och O för att få fungerande hästar som orkar prestera.
 
Efter detta har jag även hunnit med att laga tvättmaskinen här, den började strula med centrifugen här, så jag har haft ett samtal med maskinen och nu funkar den som ny igen =) Den ville tydligen inte flyga ut i jordkällaren ännu ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0