Lördag!

Jennys dag på Åmål var tyvärr inte så jättelyckad då hästen galoppera flera gånger för henne, hästen gick bra mellan galopperna och utan dom så hade han nog varit en segerkandidat låt det som! 
 
Min dag på arvikatravet har varit helt okey, Banan var frusen och stenhård när jag kom dit och gick ut på banan för att kolla den. 
När dom började rafsa runt i den med traktorn så var det väldigt snart en oerhört lös och kletig bana istället. 
Runaway var iaf väldigt lugn och fin i värmningen idag ( annars oerhört het och uppskruvad ). Jag valde spår 2 med henne idag. När starten gick så höll jag på att få dödens och då valde jag direkt att backa mig ner i 3.e invändigt, anledningen till att jag var där med henne var att ge henne ett snällt jobb i ryggar och peppa inför kommande start med henne. 
Hon gick iaf 1.23 på ett bra sätt och hade då alla krafter kvar i mål. Pulsen efter loppet var inte något att prata på så formen sitter där den ska fortfarande på henne, bara hoppas det håller i sig nu så nästa lopp går lika bra som jag tror det kan göra ...
 
Imorgon bitti lastar vi Ruby och Svarten och drar mot Axevalla! Ska bli extra intressant att se Ruby i sitt debutlopp faktiskt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0