Torsdag

Dagen idag har varit likvärdig den igår fast jag har gjort mer idag än igår =) Jenny körde Ruby på förmiddagen innan hon började jobba kl 12.00. Hon var nöjd med henne och hästen verkar i bra form inför Söndag! 
När jag kört Jenny till jobb så stack jag ut med Runaway, hon kändes helt outstanding idag, oerhört fin i träningen och det bådar gott för kommande lopp! Bara att lira när hon hämtar årets 6.e seger ;) 
 
När jag hämtat hem barnen så drog vi till stan, jag bjöd dom på Mcdonalds mat när vi kom dit så dom var nöjda, sen åkte vi iväg och jag hyrde med mig en grävare hem idag igen =) Vädrets makter har sabbat ingången till lösdriften så det var som ett lerbad där, numer är det inget lerbad längre utan en fin singelgång in dit så nu går hästarna torrt och fint in :) 
Har även passat på att ta bort några stygga stenar som varit längs stallväggen som vi stört oss på ett tag, nu är det fritt där så slipper man se dom =) 
 
Imorgon ska jag ta itu med dyngstacken så jag får ordning på den, den ligger lite trångt nu så den bygger på höjden och Jenny orkar inte skjuva kärran uppför. Så det ska grävas ur och göras större så vi slipper det problemet, framöver tror jag att jag ska utöka gårdsplanen istället och gräva ut ännu mer och försöka gjuta en platta att ha dyngstan på ! 
 
Sebastian har åkt med i grävaren hela dagen så han somnade nu som en oxe i sin säng med sin nuttis och nallar =)
Nu ska jag ta det lite lugnt och slappna av för att sen gå och försöka sova så gott som möjligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0