Runaway Rick!

Får ta några rader om min älskade ögonsten också!
Hon är ju nu anmäld till MâtensTravet i Årjäng på Lördag! Loppet går över 2640m. Runaway startar från bricka 6 och jag tycker inte det är någon nackdel för henne, hon är inte särskilt spårberoende på såvis, hon är ingen kanon från start men hon kan öppna såpass att hon kan få en vettig placering. Hon är stark som stål och tål att göra jobbet själv så hon är heller inte beroende av någon position i loppet. 
Denna gången är det Niclas Benzon som kör henne.
Största hotet i loppet är nummer 3 Nettles som körs av Jakobsson.
Men Runaway håller sin form kanon, hon tog 4 raka segrar, sen valde jag att chansa i tuffa lopp med bra hästar och där räckte det inte till, senaste Diamant Stoet försöket gick Runaway nytt rekord och hon gjorde allt hon kunde där, kommer nu ut i mycket enklare motstånd än dom 2 gångerna och jag tror Runaway kommer vara en av dom som gör upp om segern!
 
Startlistan:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0