Måndag

Idag har jag kört Soraya här hemma, hon tränar på bra och sköter sig kanon med det mesta. 
När jag hade gjort det så lastade vi in Runaway och Call Me och åkte in till banan och körde jobb med dom. Jag körde Runaway och Jenny körde Call Me. 
Call Me gjorde bort sig direkt och bara galopperade och konstrade på banan så Jenny körde av henne. 
Runaway stampa på bra och jag körde 1.25.0 över 2140m. Oerhört pigg och fin hela vägen och gick i mål med 1 ton i tömmarna. När vi kom av banan hade hon bara 70 i puls. Formen verkar på gång och hon kommer vara bättre med detta jobbet i kroppen. Planerad start blir på Årjäng den 10.e om allt går som jag vill. Då kör Paw igen och han kör hästen säkert 10 sekunder snabbare än mig :) 
 
Call Me har jag bestämt mig för att skicka hem, så hon kommer lämna stallet när vi åker för att hämta hem fölmärrarna som vi har på sättrans stuteri.  Lite tråkigt faktiskt för hästen har en enorm snabbhet i kroppen men vi får henne inte att fungera i psyket osv. Oerhört uppstressad jämt och ständigt och verkar inte alls gilla det här. Så då känns det bättre för oss att avbryta och inte krångla mer med henne! 
Får hoppas Rickard hittar en bra lösning så dom får igång henne och det fungerar =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0