Fredag kväll!

Sådär då har jag pysslat om hästarna lite inför kvällen och var och en står i sin box, kvällsfodrar gör jag senare =)
 
Tänkte nu skriva några rader angående starterna på Måndag!
 
Svarten startar i montelopp. Jag körde Svarten hemma igår, han kändes laddad och fin, det gör han förvisso alltid. Senast vart han störd till galopp så inget att säga om det loppet, han återhämtade bra men räckte inte till pengar då, nu fick han springspår igen, gäller för Jenny att reda ut det först och främst så dom kommer iväg ordentligt, Svarten är startsnabb. Motståndet var väl inte så jättehäftigt tycker jag, några bra hästar finns det och några sämre. Går han felfritt denna gången utan massa trafikproblem så tjänar han pengar i loppet! 
 
Startlistan:
 
 
Ruby Frontline kommer tillbaka efter 1 månads uppehåll från tävling, Startade senast i Örebro med Petter i sulkyn, kändes bra då, in mot sista sväng så la hon av helt och hållet, kom då av banan med sår på kotorna bak pga att hon trampade igenom kraftigt. Nu hoppas vi ha löst det problemet och hon hon kommer gå med genomtrampsskydd denna gången för säkerhetsskull. Hon har tränat på bra här hemma och kändes pigg och fin senast jag var ute med henne, Jenny var nöjd med henne igår också. Nu startar hon över 1640m Auto och Paw i sulkyn. Hon har spår 11 och det är ju naturligtvis ett tråkigt utgångsläge, men gör hon vad hon kan så får vi vara glada för en peng med hem. 
 
Startlistan:
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0