Söndag

Söndag idag och det har regnat lite till och ifrån. 
Inga hästar körda idag, Jenny jobbar och jag har hand om barnen =) 
Jag har börjat förbereda inför morgondagens tävlingar på Färjestad. Packat lite och fixat i ordning hästarna lite. 
När jag hämtat hem Jenny sen så ska det skos färdigt och jag ska packa i ordning Jennys Monte utrustning och slänga den i bilen så allt är packat och klart imorgon.. 
 
Har kollat lite på V75 från Charlottenlund. Storloppet där tycker jag vart ett sant fiasko, borde inte få hända i loppen att hästar på innerplan håller till så att de på något sätt kan störa en tävlande häst till galopp. Det tyckte jag var fruktansvärt och det borde vara bättre regler runt sådant när loppen körs. 
Det borde helt enkelt inte få vistas hästar där då ett lopp pågår. Speciellt inte en vit som det var i detta fallet som sträcker sig lite utanför det normala och hästarna enklare blir rädda för dom.. 
 
Har även kollat 2 lopp från Momarken, Stall Mahony var iväg och tävlade så jag kollade dom loppen, bra prestationer av båda deras hästar samt av både Jenny och Paw som gav fina styrningar. 
 
Nu ska jag fixa klart barnen inför kvällen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0