Runaways comeback

Igår gjorde Runaway Rick comeback på Årjängstravet!
Efter 4 månaders tävlingsuppehåll. 
10.e Juni gjorde hon sista starten, då ville hon inte kämpa i loppet, hon galopperade uppgivet in på upploppet och det var ett rop på hjälp från henne. Då bestämde mig jag för att ställa ner henne på direkten. Mina första tankar var att hon skulle få gå till avelsboxen och bli betäckt och njuta av livet. Hon gick ut i beteshagen här i sommar och där fick hon gå! 
Kroppen på henne vart otroligt fin och hästen verkade på bra humör, då pratade vi igenom allt och började träna henne igen.  
 
Jag värmde henne själv igår, väl pigg i värmningen så det är lite svårt tycker jag att få någon ordentlig uppfattning av henne i värmningen, men hon hade framåtandan som vanligt och travet flöt på otroligt bra för henne och det var ett bra tecken för mig.. 
 
I loppet öppnade hon snabbast från 20m volten och fick sen 2.a utvändigt. Dom körde otroligt sakta där fram och varvade på 1.21. Då hade inte Paw något annat alternativ än att ta sig framåt, så varvet kvar landade Runaway utvändigt ledaren och då var det full fart sen, sista 500m avslutades på1.13,2 och Runaway fick sig en 3.e plats. 
Comebacken var bra tycker vi alla, Paw var mycket nöjd med hästen. Självklart så var det lite ringrostigt efter vilan och det är helt normalt och formen skulle jag misstänka är endast 70%.. Hon kommer vara mycket vassare nästa lopp när hon har detta loppet i kroppen.. 
 
Bilder:
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0