Resultat Åmål

Dagen på Åmål vart inget vidare. 
Jag värmde båda hästarna, Ruby var som vanligt lite väl pigg i värmningen men fin för övrigt, 
Gländerville tyckte jag värmde så förbannat bra idag och kändes oerhört fin, tog en lugn start för att få henne felfri iväg idag och det lyckades ju iaf, men in i första sväng rumplar hon till lite och jag får ta tag i henne i luften för att rädda oss undan en galopp, förlorade både fart och lite av hästens motivation, hon tog in lite hela tiden och var på väg att få 3.e ytter när hon galopperar i stallsvängen, sen var det kört för det loppet! 
 
Ruby fick enkelt ledning från start som väntat, trodde då att hon hade mycket vunnit men hon hade inte sin bästa dag idag helt enkelt och 500 kvar så var ankaret sänkt i bott, banan var inte den mest lättsprungna heller tycker jag så det kan ha spelat in på hennes prestation. 
 
Gländerville kommer få det kämpigt nu att komma med i lopp som har 0 poäng kvar när hon har galopperat i alla senaste 5 loppen och varit oplacerad. Får jobba vidare med hennes galopp problem så vänder snart turen för henne. 80 i puls efter loppet bara så hon var inte slutkörd på så vis iaf. 
 
Nu blir det godnatt.
 
Sov gott alla där ute, det ska jag göra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0