Söndag

Nu var snart helgen över. Otroligt mycket snö har vi fått under helgen. 
Vart lite överrasskad i Lördags, när jag åkte hemifrån var det knappt ingen snö, när jag kom hem med kärran och svarten i och det var så mycket snö så det var knappt körbart här. Då tackade jag allt för nya bilen som drog allt detta uppför backen och in på gården som om det vore sommar, såg sen i snön att hela underredet hade släpat i snön upp =) Bra bil =)
 
Idag har jag och Sebastian iaf plogat av hela gårdsplan och vägen hit så nu är det fint att köra på igen =)) 
 
Istravet i Årjäng var mest tråkigt tycker jag. För det första när vi kom dit så var inte stallbaken plogad utan där låg allt snö kvar. Banan såg ut som en slaskig åker och var i allmänt dåligt skick, inte lätt att rå på vädret det vet jag också men det förbättrar inte skicket! 
Svarten öppnade otroligt dåligt i loppet och galopperade även i 2.a svängen. Tilläggshästen som vart kvar efter alla strykningar tog snabbt ikapp svarten och klarade enkelt överta ledningen och vann sen loppet. Svarten gick väl bättre i slutskedet av loppet iaf men det är tyvärr ingen ursäkt i ett lopp! 
Han får gå istravssäsongen så är det pension sen, 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0