Förbannad

Sista dagarna nu så har jag börjat köra Blackie åt Jenny och Ingalill för dom har inte klarat av att köra henne i vagnen för att hon stegrar och slår åt dom. Så jag tog mig an detta då. Var ut en tur i förrgår med henne. Selandet och allt gick kanon med henne, sen när vi släpper lös henne så börjar hon att hoppa och försöka bestämma över mig. Det kunde hon glömma så jag vann den fighten. Får henne iaf att skritta iväg ner på vägen och hon sköter sig kanon. Lite ivrig och så men inget farligt alls.

Så då tänkte jag ta en tur idag med och se hur hon var idag. Selade på allt och släppte lös henne, inget krångel alls i vagnen idag när vi gick ut. Men sen längre fram efter vägen ick jag se en traktor som stod och lastade av sina rajjor efter vägen. Vi kom närmare och närmare och jag tänkte att han stänger väl av och låter oss gå förbi ifall Blackie skulle bli rädd för traktorn.. När jag kommer upp jämsides med traktorn så har han inte stängt av än och kör fortfarande med kranen bredvid hästen.. Hästen börjar stegra och hoppa ut i skogen och vart livrädd, som tur är så orka jag hålla mig i vagnen och hålla kvar hästen. När jag i hastigheten tittar mot traktorn så sitter gubben och bara tittar på en galen häst som fortsatt höll på att bråka och stegrade högt i skyn och försökte slå mot mig. Hon börjar backa och trycker in vagnen i traktorns kärra.. Fortsatt hör jag motorljudet från traktorn som han vägrade stänga av. Det var roligare att sitta och kolla på allt detta. Till sist stegrar hon igen och går omkull mitt på grusvägen så jag fick en häst liggande bredvid traktorn, inte ens då kunde det där fucktardet stänga av motorn. Jag och Jenny skriker i kör åt gubben att han får stänga av motorn, först när jag lyckats styra bort hoppande och stegrande häst lite längre bort så jag orkar få henne lite lugn igen, ja då jävlar stänger han av.. Hur som helst fick vi gå hem med Blackie igen. Selen gick sönder och hon fick massa små sår här och där men absolut inget allvarligt..

Senare ska Jenny och hennes faster som var här på besök från stockholm ut på en liten ridtur. Här kommer beviset för hur satans korkade vissa är. Traktorn lyckades stå vid vägen igen.. Samma sak nu med alltså han stängde inte av. Ingalill hoppar av sin häst och går fram och ber att han stänger av så dom får passera, då öppnar han dörren och är sur och otrevlig och påstår att inte vi fick befinna oss på vägen med hästarna för han jobbade påstod han. Han menade på att istället för att han kunde trycka av traktorn i 30 sekunder när vi gick förbi så var det lika bra att inte vi fick träna hästarna. Va satans dum får man vara egentligen??


Men men jag ska åka ut någon mer dag och gå ut med Blackie igen. Jag ska få henne att funka nu har jag bestämt mig för så att hon snart kan komma ut på banan och kvala :)




Där är ett av såren iaf. Hon har väl liknande någon mer stans men orkar inte lägga upp alla. Kommer däremot att åka och köpa ny utrustning och fakturera honom det kan han vara sten säker på..

Kommentarer
Postat av: Therese

Fy faen, det finns idioter överalt!!!! Att det ska vara så jävla svårt att stänga traktorn i 1min... Stå på er :)

2011-06-04 @ 17:48:34
Postat av: jenny ryman

stackars häst som va så duktig idag och så ska hon behöva vara med om detta. inte konstigt hon är som hon är.

2011-06-04 @ 19:38:00
URL: http://caspadia.blogg.se/
Postat av: Therese

anmäl!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-06-05 @ 10:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0