Måndag

Idag när jag släppte ut hästarna så kändes som att det skulle bli en varm och skön dag med hästträning, ack så fel jag hade i det då det slog om totalt och regnade/snöade hela dagen istället.. Hästarna var ute några timmar sen fick dom gå in med hö i sina boxar och ställa sig istället..
Sen satte vi oss i bilen och åkte till Östervallskog och kollade på ny träningsvagn :) Blir nog bra det.
Nu sitter jag här och funderar på om det blir banan eller inte med Serena imorgon :S Väntar på att veterinär Daniel Schützer ska höra av sig så jag vet om han ska in med sina 3-åringar för då ska jag bli med där och köra tillsammans med dom :)
Sen måste jag lägga en kommentar om boots
Sådana bootz som är på bilden ovan, alltså med kardborre knäppning köpte jag för att ha på Serena för ett tag sedan.. Det var ordaggrant den största skiten jag köpt någongång. Dom sitter inte kvar ens ett halvvarv i jobben inne på banan. Har nu kört med dom 2 gånger och jag har även tappat dom på banan 2 gånger. Dom rekommenderar jag INTE
Istället nu ska jag köpa sådana som är på bilden här över.. gummiboots som man bara drar över hoven så sitter dom.. Det värsta är vintertiden då man ska dra dessa över brodd och allt elände och dom kan vara lite tröga att få över, och därmed rivs sönder av en brodd.. Men oavsett mkt bättre att ha istället för dom med kardborrar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0