Provlopp

Då får jag ta och skriva några rader angående Onsdagens provlopp..

Engsättra gick i lopp 1 och skötte sig bra, hon tog ett par galopper men gick ändå nytt rekord för hennes del. Ca 1.49. Hon gick 44.7 sista tusen ungefär så hon gjorde det kanon bra :)

Serena däremot gjorde inte sitt lika bra tyvärr.. Hon värmde bra och kändes skit fin och frammåt, Provstarten jag gjorde med henne gick bra, ren och fin i travet hela tiden. Väl ute för loppet så var det som att vända på en hand, Starten hoppade hon i direkt. Fick ner henne i trav igen. Och väl när hon börjar trava på så kastar hon sig i galopp igen och så fortsatte hon hela vägen. Detta var fundersamt, det var inte pga hastigheten det visste jag ju, och jag kunde inte se att hon slog sig någonstans eller att hon halta utan det var helt enkelt fjantighet. Senare på kvällen satt jag och funderade om jag ändrat något som kan gjort henne sånn där? Då kommer Jenny och säger att hon blandat havre i Serenas mat :S Serena tål inte havre och blir skogstokig när man ger henne det. Så där kom förklaringen till att hon var så fruktansvärt ivrig så inte hon kunde springa, duscha eller stå still 1 sekund av 2 timmar i boxen på banan :))

Bättre kommer det gå nästa gång :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0